събота, 27 февруари 2010 г.

Rio della Panada

Рио дела Панада или според някои карти Рио ди Ка Уидмън. Последният се слива с Рио дела Панада при впечатляващия готически палацо от ХV век Соранцо Ван Аксел. Колкото до рио дела Панада тя води началото си от северната част на лагуната. Минавайки Ponte del Cristo този спокоен рио се влива в рио ди Санта Марина (който в някои карти за мое учудване фигурира като рио ди Сан Марина)

къс от Рио дела Панада уловен от прозорците на втория piano nobile на Палацо Пизани, където видяхме експозицията No Reflection на един ирландец на име Мартин Бойс през септември 2009. За мен е загадка защо не съм снимала палацо Ван Аксел от този прозорец, дано през следващото биенале ми се отдаде друга възможност. Сега разполагам само с това щракнане -Fondamenta Van Axel о de le Erbe с група туристи и малко от моста деле Ербе. Явно съм имала пристъп на страх от високо.


И една снимка на Александър Зайцев направена ако не греша през 2007 от палацо Соранцо Ван Аксел, на която се вижда любимия ми палацо Пизани и рио дела Панада в последната си част с ponte delle Erbe (на тревите, билките или зеленчуците, получил името си от саlle delle Erbe) с железни парапети и един частен пост със зидани парапети, който води към магазина в приземния етаж на Палацо Пизани, където продават артикули свързани с плаването. А дъното рио дела Панада се влива в Рио ди Санта Марина.
Товарната лодка на снимката е абсолютна случайност. Никога не съм виждала да се движат лодки на това място и започнах да си мечтая да мина оттук с гондола, защото готическия палацо Соранцо Ван Аксел, получил второто си име от двама холандски търговци, които го превърнали в двуфамилното си жилище, може да се види добре само от водата и от прозорците на отсрещните сгради. Аз имах тази възможност, но бях толкова замаяна, че дори не го снимах.


Photocredit:
The third piture is by Alexandar Zaytsev

Няма коментари:

Публикуване на коментар