сряда, 17 февруари 2010 г.

Rossana Molinatti Klimt Целувката 1991


Росана Молинати живее и работи във Венеция. С маските си реплики на известни картини участва във Венецианския карнавал от 1981 година. Климт е единственият художник, който интерпретира повторно. През 1991 представя "Целувката" и сега през 2010 показва "Девицата". Общината е закупила 14 от маските с оживели картини, които досега е представила по време на карнавала.

Ето какво разказва самата тя за "Целувката", с която печели наградата за най-хубава маска на Карнавала от 1991 година:

"Беше ми много трудно да придвижа с тази композиция от дома ми до площад Сан Марко, жената се накланяше надясно и черния воал, през който виждах ми ограничаваше зрението. Когато на сцената ми дадоха наградата за най-хубавата маска и получих Златния лъв в неговата червена кутия, която тежеше десет килограма, буквално се разплаках, как щях да си го занеса у дома? Двама младежи ми се притекоха на помощ и ме придружиха с трофея до вкъщи. Винаги ще съм им благодарна. Открих, че Климт е много познат на хората, особено "Целувката". Някои обаче казваха: "Това са двама в леглото!" Може би заради златния фон!"

1 коментар: