сряда, 17 април 2013 г.

Zabajon и кафе в Pasticcieria Rizzardini

Идеалният завършек на обяда с чаша вино на крак в Ostaria dai zemei е в посока кампо Сан Поло. Ще го намерите в сладкарницата на Рицардини - Pasticceria Bar Rizzardini. 
"Бар"защото на италиански думата "бар" се използва за място където се предлага кафе, както и нещо за хапване. Истинската важна дума тук е pasticceria "пастичерия", което ще рече, че тук се приготвят сладкиши.

 Трябва само да гледате за табелата, но вероятно ще ви направят впечатление и витрините, въпреки че сладкишите, които ще погълнат вниманието ви сладкиши, са пресните зад стъклото на плота вътре... А най-съвършения вкус, на който може да се насладите там се крие в техния zabajon. Препоръчвам го този дзабайон, защото след като го опитах, никога не съм могла да пожелая друг сладкиш в тази забележителна pasticceria и където и да е другаде в лагуната на Венеция. Признавам, взимала съм си дзабайон в още две венециански сладкарници (на крак, на крак, не си ги представяйте като сладкарниците с масички и столчета, мястото във Венеция е винаги малко и ценно), едната на Calle degli Albanesi зад Сан Марко, другата на Lista di Spagna в Канареджо, но не можеше да става и сравнение с любимия ми дзабайон при Рицардини, след който не ми е и хрумвало да опитам друг сладкиш в лагуната. Вкусът му е толкова нежен и съвършен, че съм се привързала към него като към любовник, след който не бих могла да пожелая друг. Не знам какво ще стане, ако някой ден, вляза в сладкарницата на Рицардини и не намеря любимия ми дзабайон, ако да кажем, някой току-що е купил последния... Не знам ще реша ли опитам друг сладкиш, например онзи с крем от кестени, или ще изпия само едно кафе. Не бих могла да знам дали ще му остана вярна или ще "го предам", надявам се винаги да е там и вкусът му да е все същият. (Веднъж видях и сладкаря, който го приготвя, казва се Паоло, поздравих го и му казах, че неговият дзабайон е сред най-прекрасните и незабравими неща във Венеция.)

С приятелките ми дори сме повтаряли, след ритуала на кафето с един zabajon сме си вземали по още един.
 

 Pasticceria Rizzardini се намира в sestiere Сан Поло, ще я видите като вървите по пътя от кампо Сан Поло към Риалто или обратно, в онази част на пътя между кампо Сан Поло и Сан Апонал, при campiello dei Melloni.
Кафето, което правят там също е много добро. Пила съм кафе на още два или три барплота във Венеция, но най-приятно ми е било в Pasticceria Rezzardini, горещо, без захар, на две силни глътки с превъзходния zabajon.
Снимките тук не са мои, намерих ги в интернет, не ми е и хрумвало да вдигам фотоапарата си там, за да си развалям удоволствието със снимане.

Няма коментари:

Публикуване на коментар